Pijaca na društvenim mrežama

Uporno nalijećemo na ljude koji zure u svoje mobilne aparate i opsesivno prate društvene mreže.
Imati profil na nekoj od društvenih mreža, odavno je postalo više od trenda ili pukog zbližavanja sa porodicom, prijateljima i poznanicima. Promjene koje su sa sobom donijele društvene mreže direktno utiču na svakog pojedinca, pa je postalo gotovo šokantno nemati profil na primjer na facebook-u.
Svakako da zavisi od interesovanja korisnika na koji način provodi vrijeme na socijalnim mrežama, ali ja ću se ovaj put bazirati na neke od korisnika koji su smisleno ili slučajno uspjeli da probude šire interesovanje i naprave pravi mali trgovinski raj za sve što ide i ne ide, prodaja „od igle do lokomotive“ ili pučki govoreći, pijacu. Ne bilo kakvu, virtuelnu pijacu.
Obično kroz grupe i forume se probudi interesovanje ljudi da nešto i prodaju, nešto što im ne treba, a drugom će biti prilika da se uštedi koja para u vremenu kada svi nekako životarimo.
Kao svijetli primjer upoznaću vas sa grupom  na facebook-u „Lovely Home – prodaja/zamjena/poklanjanje/potraznja“ gdje su administratori postavili jasna pravila: šta može, a šta ne može da se prodaje, način na koji se članovi trebaju ponašati i da bez cijene nema ni postavljenog artikla. Iznenadiće vas možda činjenica da ovakva grupa broji 22.420 člana. Da, upravo tako, 22.420. Evo na primjer Ilijaš po zadnjem popisu ima 20.504, Kiseljak 21.919, a grupa na facebook-u broji iznad toga. Dakle ozbiljno tržište i još ozbiljnija prodaja ove virtuelne pijace.
Slikate proizvod koji prodajete, postavite cijenu i kraći opis, kliknete objavi i to je to. Sretni kupac je doslovno klik dalje od vas. Mada jednostavna trgovina, ljubav za ljubav, a sir za pare, desiće se često da dobijete bezbroj lajkova i još više komentara sa pitanjima i podpitanjima, ali zapamtite što više slika i informacija pri samoj objavi, jasno dobićete i manje pitanja, ali dakako, cijena je ta koja će privući, odnosno odbiti ostale članove. Kako grupa konstantno raste, postaje brojnija sa artiklima koji se prodaju, jasno raste i broj potencijalnih kupaca, što je u svakom slučaju vrijedno hvale samo po sebi,
Osim ovde predstavljene grupe, društvene mreže broje mnoštvo drugih za prodaju, preprodaju, poklanjanje i sl. Mi smo izdvojili ovu, koja već par godina raste i postaje pravo malo trgovinsko carstvo, a za vas izdvajamo par linkova za iste gdje se možete priduružiti i postati članom.
https://www.facebook.com/groups/360438870817397/
https://www.facebook.com/groups/187023808143828/
https://www.facebook.com/groups/317970658286796/
O pravnim, odnosno nepravnim pitanjima, nećemo sada i ovde, jer i kako bi-kada u našoj zemlji zakon vezan za internet još nije ni u nacrtu, ali zato je narod zadovoljan.
A šta vi kupujete danas?
twitter-and-facebook-social-media-app-icons-on-a-smart-phone2

Komentari