Infrastrukutra prioritet za poboljšanje položaja žena na selu

Žene na selu žive teže nego one koje se nalaze u urbanim uslovima, prije svega zbog nedostatka infrastrukture, prije svega vrtića, rekla je Mirjana Lukač, direktor Gender centra Vlade bh. entiteta Republika Srpska, javlja Anadolu Agency (AA).

Prema njenim riječima, pored ekonomskog osnaživanja žena na selu, potrebno je posvetiti se unapređenju zdravstva i infrastrukture u ruralnim područjima.

Povodom obilježavanja 15. oktobra – Međunarodnog dana žena na selu Gender centar u saradnji sa Ministarstvom poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, organizovalo je u Administrativnom centru Vlade RS izložbu na kojoj su predstavljeni rad i proizvodi predstavnica udruženja žena na selu i seoskih zadruga.

“Život na selu nije težak, samo treba biti vrijedan i raditi. Može se i zaraditi”, rekla je Marija Dakić iz Baraća koja je predstavila etno selo Dakići-Baraći.

Oko 20 udruženja i 70 žena iz svih krajeva RS-a predstavilo je danas svoje proizvode predstavnicima entitetskih institucija i organizacija koje mogu uticati na poboljšanje njihovog položaja.

Jedan od ciljeva Gender centra je da u većim gradovima otvore prodajna mjesta gdje će žene sa sela moći izložiti svoje proizvode.

“U Trebinju postoji ‘Hercegovačka kuća’, blizu je otvaranje ‘Krajiške kuće’ u Banjaluci”, rekla je Lukač.

David Saunders, predstavnik organizacije UN Women u Bosni i Hercegovini rekao je da su od 2011. Gender centar i ministarstvo ostvarili značajan napredak u unapređenju potreba žena. Za današnju izložbu je rekao je da je rezultat rada ženskih udruženja i zadruga koje postoje u velikom broju lokalnih zajednica.

“Sada je oko 23 odsto poljoprivrednih gazdinstava u vlasništvu žena. Bitno je unaprijediti vrijednosne lance, plasman proizvoda, marketing…”, rekao je on.

Gordana Rokvić, savjetnik ministra poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede RS istakla je da ministarstvo nastoji da proizvode žena sa sela izdvoji drugačijim fitosanitarnim i veterinarskim standardima, kako bi lakše došle do kupaca i tržišta.

(Izvor: AA)

Komentari