Turizam u Turskoj – Najpopularnije turističke destinacije u svijetu

Turska je jedna od 6. najpopularnijih turističkih destinacija u svijetu i na dobrom putu za privlačenje više od 40 miliona turista godišnje u narednih nekoliko godina. Turska i dalje promoviše i nudi ogromne mogućnosti za ulaganje i razvoj u sektor turizma.

Sa svojom povoljnim lokacijama, postojećim potencijalom, mega projektima, i ambicioznih ciljevima do 2023. godine, sektor turizma i dalje raste po stopi koja nadmašuje postojeći kapacitet. Iako je došlo do talasa ulaganja u posljednjih nekoliko godina, još uvijek postoji dovoljno prostora za nove poduhvate. U Istočnoj i jugoistočnoj Anadoliji postoji neiskorišteni potencijal za kulturni turizam, kao i sve popularniji “butik hotel concept”, koji se dobro uklapa u karakteristike prirode, istorije i kulture regiona.

Evo nekih bitnih činjenica i podatka o sektoru turizma Turske:

Turska je trenutno među 6. najpopularnijih turističkih destinacija u svijetu, privlači više od 30 milijuna turista godišnje i nastavlja sa pozitivnim trendom rasta u odnosu na prethodnu godinu.

Sektor turizma je postavio godišnje ciljeve i to 50 miliona dolazaka turista i prihode od 50 milijardi USD do 2023. godine.

Prema Ministarstvu kulture i turizma, broj stranih putnika koji dolaze u Tursku u 2015. godini bio je 39.400.000, dok je ukupan promet u turizmu te iste godine 31.4 milijardi dolara.

Rast u turskom turizmu je iznad globalnog prosjeka u posljednjih nekoliko godina, a direktan doprinos industrije na deficit tekućeg računa u 2015. godini bio je 80 posto, dok je njegov doprinos BDP-u dostigao 4,37 posto iste godine.

Do kraja 2015. godine, bilo je 13,615 registriranih smještajnih kapaciteta. 9.188 ovih objekata su licencirani od strane njihovih općina, dok je preostalih 4.427 održalo dozvole za rad turizam. U kombinaciji ukupno kapacitet ovih objekata prelazi 1.250.000.

Trenutno je 281 projekata u planu realizacije i time će se dodati novih 74.130 prijeko potrebnu kreveta.

Antalija je najviše preferirani grad u Turskoj po broju dolazaka stranih posjetitelja. Posjetilo je 34 posto stranih turista u 2014. godini, Antalija ima preko 500 hotela sa 4 zvjezdice i 5-zvijezdica u njenom središtu i okolnim mjestima, kao što su Kemer, Belek i Kas.

U 2015. godini, bilo je više od 165 hotelskih lanaca u Turskoj, a 15 posto od ovih hotela su u vlasništvu međunarodnih investitora.

Turska ima 7.200 km obale i rangirana je na 2. mjestu među 38 zemalja sa 436 plavih zastava na plažama; samo Španija ima više plavih-zastava na plažama nego Turska sa 578. Tu su i 22 plave-zastave marina u Turskoj (Plava zastava za plaže i marine je međunarodni ekološki program/standard zaštite okoliša mora i priobalja).

U smislu geotermalnih turistički potencijal, Turska je među prvih sedam zemalja u svijetu i zauzima 1. u Europi sa 1.500 termalnih izvora. Kapacitet smještaja u raznim termalnim banjama je zaokružen sa 55,140. kreveta.

Turska je također destinacija u nastajanju za golf turizam sa 15 turističkih rad-licenciranih golf odmarališta. Većina terena za golf u Turskoj koristiti Bermuda trave, koji je savršen za mediteranske klime i može se koristiti za više od deset godina.

Zasnovano na statističkim podacima turizma iz 2015 – turističkim osnovama,

Euromonitor International je u rangu najboljih na svijetu 100 najposjećenijih gradova, Antaliju rangirao na 10. mjestu sa 11,1 miliona stranih turista.

Zahvaljujući povećanju globalne povezanosti, zahvaljujući ne malom udjelu svog povoljnog geografskog položaja, Istanbul je jako puno u centru pažnje sa svojim nedavnim usponom do u prvih 5. najposjećenijih gradova po MasterCard Global Destinacijama indeksa 2015. godine sa preko 11,8 miliona stranih i domaćih posjetitelja godišnje.

Međunarodni Kongres i Konvencije Udruženja (ICCA) Država i Gradova, je rangirao listu i u izvještaju za 2014. godinu utvrdio da Istanbul održava svoju top 10 poziciju kao globalna kongresna destinacija. Razngirano 8. mjesto u svijetu u 2014. godini sa 130 kongresa, Istanbul je do sada održavao top 10 poziciju od 2010. godine.

Turska vlada nudi posticaje i podržava politike koje nude smanjenu cijene komunalnih usluga i smanjenje poreznih stopa, dok odlučno eliminiše bilo koje birokratske prepreke koje mogu ometati rast u sektoru turizma.

Izvor: ISPAT

Inreformator.ba

Komentari